Volkswagen Golf MK8

Po designové stránce žádná velká změna nenastala. Sám výrobce hovoří o evoluci vnějších tvarů, ale zvláště zdůrazňuje revoluci v interiéru a pod přední kapotou. Struktura karoserie a základní rozměry auta se nezměnily, auto stojí na platformě NQB, jemně se zkrátil rozvor – zhruba o 1 mm, auto se natáhlo o 3 cm, ale jen díky novým nárazníkům. Dá se říct, že samotné tělo auta je úplně stejné jako minulý rok, zvenku poznáte Golf osmé generace díky níže působící přední části s vinutější kapotou na způsob BMW M3, celé auto má špičatější vzhled zřejmě kvůli nárazovým testům Euro NCAP, aby došlo k menším následkům v případě nechtěného střetu auta s chodcem, aby předek měl plynulejší náběh a minimálně zranil lidi.

VW Golf u moře

Vpředu ale i vzadu auto opticky rozšiřují užší světla, chybět také nesmí nové logo. Strategie výbav se mění podle mladších modelů, základní výbava se jmenuje Golf, nad ní je Life, a potom jsou na výběr dva designové nebo spíše náladové balíčky – Style a poté Airline, který poznáte podle ledkového propojení předních světel a výraznějšímu předku. Mimochodem nové je nejen logo značky ale i Rko pro Airlinové modely. Absolutní hvězdou z výbavových verzí je sportovní plug-in hybrid GTE, který k ledkám v masce přidává také pět ledek ve spodní části předního nárazníku, trochu se opakuje po Renaultu Megan RS, ale vypadá to opravdu výborně. Nové označení eTSI je označení hybridní verze benzínových motorů, pro výkonnější tříválec a dvě výkonové verze 1.5TSI.

Druhá velká změna nastala pod kapotou, protože nový Golf přichází buď s úplně novými, nebo výrazně propracovanými agregáty. Hned ze začátku bude na výběr až z osmi motorů. Jako první koncernový model dostane například úplně nový přeplňovaný 1.0TSI, který se vyznačuje variabilní geometrií lopatek, díky čemu by měl být ještě úspornější.
VW Golf u moře

Po nastoupení do interiéru se nepřestanete divit, právě tady nastala největší revoluce. V porovnání s Golfem MK7 nezůstal kámen na kameni, kokpit je kompletně digitální, vyčištěný od množství haptických tlačítek, co jen jde se ovládá dotykově jako na klasickém mobilním telefonu.